Norr Lindberg




I lördagsmorse åkte jag och Helena upp till Norr Lindberg för att ha en riktigt avslappnande och skön helg och det har vi verkligen haft!
Var uppe vid två tiden på eftermiddagen efter ett stopp i Hedemora där vi käkade lunch på Lappens och införskaffade mat på Lidl och Ica.
När vi kom fram började vi med att sätta igång en brasa för det var riktigt kyligt i huset och sedan tog jag en sväng med lien.
Orkade dock inte fixa allt gräs utan tog bara där vi gick och där vi skulle ha grillen.....
Tog en promenad sedan upp på höjden och strosade vidare ett bra tag.
Hamnade i skogen och fick gå genom vattensjuk mossa och genom hagar *s*
Fixade iordning kött för grillning sedan och tog oss ett glas vin och bara njöt av sprakandet från brasan och senare av god mat.
Satt och drack lite vin och snackade en massa men vid 23 tiden orkade vi inte vara uppe längre.
Somnade gott efter att ha fått en stor dos frisk luft och några glas vin.
Imorse gick vi upp runt halv tio och käkade frukost, sedan blev det promenad igen.
Den här gången struntade vi i skogen utan höll oss till vägar istället =)
Packade iordning och stängde igen huset och åkte ner till Rättvik en sväng.
Strosade runt lite och kollade innan vi styrde kosan mot Stockholm igen.
Stannade vid Gävlebro och käkade lunch. Gravad lax med dillstuvad potatis. Riktgt mumsigt =)
Var hemma i Stockholm igen runt halv fem tiden.
När jag kom hem packade jag upp sedan satte jag igång med bokhyllan.
Plockade ner den gamla och fixade iordning den nya och det blev verkligen riktigt riktigt bra.
Är super nöjd.
Både med helgen och bokhyllan *s*
Tack Helena för en trevlig helg !

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack själv min nyfunna vännina!!

2009-09-21 @ 13:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0