Dalarna

Igår morse klev jag upp vid 5 på morgonen. Hoppade in i duschen och packade sedan drog vi iväg till Dalarna.
Vi kom iväg strax efter sex och vi var uppe runt tio på förmiddagen.
Mamma och pappa kom precis efter oss sedan och vi fikade lite innan vi satte igång att jobba.
Jag och mamma rensade i huset och dammsög och skurade golv medans pappa och Johan höll på ute.
Försökte få igång vattnet, men pumpen har gått sönder tyvärr.
Får se om vi kan laga den nästa gång vi åker upp eller om vi måste köpa en ny.

Grillade korv till lunch och jag och mamma var ner till Rättvik en sväng också och handlade lite. Bland annat en golvmopp =)

På kvällen käkade vi god gryta som mamma hade med sig och vi spelade Kinaschack och hade jättemysigt.
Jag lyckades få igång brasan också helt själv =)
Gick och lade oss ganska tidigt faktiskt för vi var ganska trötta efter att ha varit uppe sedan ottan.

Vaknade imorse runt halv åtta av att grannen körde igång gräsklipparen! Helt galet !

Var dåligt väder så vi packade ihop ganska så snabbt och åkte hem efter lunch.
Hämtade upp Robin hos Micke när vi kom hem till Sumpan och nu ska jag börja göra iordning middag.

Här kommer lite bilder från helgen.



                                                                              Jag och mamma rensar i köket



                                                                                       Pappa rensar på tomten



Lunchbreak








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0