Härlig helg i Hälsingland

I fredags efter jobbet packade vi in oss allihopa i bilen och drog upp till mams och paps i Ljusdal.
Var framme runt halv tio på kvällen så det gick relativt fort iallafall att åka. Var inte så mycket trafik som jag trodde att det skulle vara.

På lördagen tog vi oss en riktig sovmorgon och jag klev inte upp förrän runt halv elva.
Man sover så himla gott där uppe eftersom det är ren luft och alldeles tyst =)

Paps fixade med bilen och bytte däck och fixade nästan hela dagen och vi var nere på köpingen och handlade lite.
Var nere på Dollarstore bland annat.

På kvällen åt vi gott ( som vanligt ) och jag och mamma snackade lite skit innan vi gick och nannade gott.

På söndagen var jag uppe någorlunda tidigt iallafall och tvättade bilen och fixade innan vi käkade lunch och sedan åkte hemåt.
Var hemma i Sumpan runt artontiden igen så vi hann göra lite saker innan det var dags att sova att gå och lägga sig.

Idag var det lite småsegt att komma upp men tillslut så kom vi iväg iallafall =)
Skjutsade Robin till skolan innan jobbet så jag var inte på plats förrän strax efter åtta.
Har haft det lugnt hela dagen och det är ganska så skönt faktiskt.

Ikväll däremot så blir det full rulle.
Först ska vi på apoteket, sedan handla mat, laga mat, plugga med Robin och städa hallen.
Ska börja rensa ordentligt hemma nu så vi får lite ordning och reda.
Det ligger saker överallt nämligen och jag blir galen.
Dessutom så dammar det igen så himla snabbt och jag börjar känna av djuren tyvärr.
Måste vara noggrannare med att dammsuga och damma.
Har beställt en dammsugare som man fyller med vatten som suger åt sig alla partiklar. Ska vara jättebra sägs det för just allergiker.
Den kommer förmodligen nästa vecka så jag lovar att tala om resultatet sedan =)

Nu är det slut på lunchen.
Får se om vi hörs senare ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0