På jakt

Har nu kommit fram till att vi tyvärr måste försöka flytta.
Klimatet har blivit för tufft här i Hallon för min grabb tyvärr.
Han kan inte gå ut själv till centrum utan att några av de äldre grabbarna (  med invandrar bakgrund ) är på honom och jiddrar om frisyr, byxor, mobil eller vad som helst.
Det har gått så långt att han inte vågar gå ut själv !
Det är himla tråkigt tycker jag att detta ska behöva hända!
Som min grabb sa: "om vi svenskar pratar illa om invandrare så är vi automatiskt rasister, men om invandrare kallar oss svenskar för Svennar så händer ingenting !! Varför är det så mamma???"
Ja, varför är det så ???

Jag ska tillägga att jag absolut inte har någon som helst rasistisk läggning och jag älskar att få ta del av deras kultur i mångt och mycket men när min son känner obehag och rädsla där han bor blir man ledsen och förbannad !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0