Dalarna i helgen

I fredags kväll åkte jag , Johan och Mattias upp till dalarna över helgen.
Robin stannade i stan hos sin kompis Sara för de skulle på Grönan.
Johan och Mattias åkte tidigare än mig för de hade massor med saker som Johan ska förvara där uppe.
Jag kom iväg runt halv sex på kvällen och det gick bra att köra upp.
Inte speciellt mycket trafik så det var skönt.
Gjorde inte så mycket när jag kom upp sedan.
På lördagen åkte jag ner till Rättvik och handlade käk på förmiddagen och sedan var det stora fixar dagen =)
Johan och Mattias fixade vattenpumpen , lagade trappsteg och röjde undan lite buskar och saker medans jag klippte gräset och fixade lite i rabatter och annat.
Innan det så åkte vi ner till Rättvik igen och hälsade på en gammal klubbkamrat till Johan och Mattias.

På kvällen efter maten kom en av grannarna förbi och frågade om vi ville följa med på party.
Blev upphämtade av traktor med släp ( ! ) och skumpade bort till Säter i Leksand.
Det var riktigt roligt men tyvärr så började det att regna sedan så party humöret sjönk markant på mig =)
Åkte hemåt vid ett tiden någongång och stupade i säng.
Jag var så kall så jag sov med luvtröja och fleecejacka under täcket !
När jag vaknade dagen efter hade jag jätteont i halsen och snuvig....

Söndagen gick åt till att fixa klart det sista på tomten och sedan åkte vi hemåt.
Väl hemma så hoppade jag in i duschen det första jag gjorde !!
Det är det jobbigaste när man är uppe i dalarna, att det inte finns någon dusch.
Inväntade Robin sedan gick jag och lade mig i min sköna säng =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0