Torsk på Tallinn

Helgen som var åkte jag, min familj, mor, far och min bästa vännina med pojkvän och dotter på en weekend resa till Tallinn.

Båten gick klockan 18.00 men jag som alltid ska vara ute i god tid såg till att vi var ute på terminalen redan vid 16...
Men det var nog tur det för det var hur mycket folk som helst och Tallink hade precis bytt ut sitt bokningssystem, så det var kaos !!
Min vännina med bihang kom runt 17 och kom inte på båten förrän runt halv sju - sju.
Vi skulle ju åka 18 men båten blev som sagt försenad.
Vi satt och väntade i puben så det gick ingen nöd på oss inte =)
Blond som är jag kläckte jag ur mig på kvällen: " men får vi en timme mindre tid i Tallinn nu  "?
Min kompis pojkvän tittade på mig och sa: ehhh, neeej, båten kan nog köra in den timmen ska du se ;o)
Ibland är det tur att man är naturligt blond och kan skylla på det *s*

Kvällen fortsatte med skumpa i hytten innan det var dags för middag.
Maten var okej men det var väldigt lite på tallriken måste jag säga...
Min sambo blev sjösjuk efter ett tag ( ja, sjösjuk , inte fyllsjuk ) så han gick och lade sig i hytten för kvällen.
Jag och resten av gänget partade loss på dansbanan och discot sedan.
Mina älskade föräldrar buggade loss ordentligt ( bildbevis finns för de som vill se *s* )
Det är roligt att de är så pigga och glada vid 72 resp 73 års ålder.

Kom inte i säng förrän fyra på morgonen, så jag var ganska mör dagen efter när det var dags att kliva upp och dra in till Tallinn city och shoppa, sightseea ( ! ) och käka ....
Men det gick det också !
Hittade en jättemysig restaurang som jag dock inte kommer ihåg namnet på men det var medeltidsstil på inredning och serveringspersonal.

På kvällen sedan på väg hem till gamla Svedala så käkade vi den klassiska buffén på båten och det var verkligen mums !!
Provade på vaktelägg. Smakade som vanliga ägg tycker jag, men de var bara mindre.......

Segade ur på kvällen så det blev en tidig kväll sedan, men det var bra eftersom båten kom in i hamnen klockan 10.
Var hemma i lägenheten vid lunch och det kändes väldigt konstigt faktiskt!

Packade upp och fixade lite mat , sedan var det dags att säga hejdå till mams och paps som skulle åka hem till Hälsingland igen.

Ska nog åka tillbaka dit i sommar igen och njuta av staden i solsken och mysiga uteserveringar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0