The Golden numbers : 40

Jaha, då har man då klivit över strecket till "tant" facket.... *s*
Åtminstonde enligt andra. Själv så brukar jag säga: du blir inte äldre än vad du gör dig !
Min "stora" dag började med att vi lyckades äta frukost tillsammans alla ( ! ) tre !
Bara det är en present *s*
Skjutsade grabben till skolan eftersom han missade bussen såklart för vår lilla frukost ceremoni ....
När jag kom till jobbet så höll jag en låg profil.
Jag gillar nämligen inte att stå i centrum när det gällar födelsedagar och annat.Bland det jobbigaste jag vet faktiskt.
Hade en del möten på förmiddagen och några av mina kollegor grattade lite så där lagomt =)
Bland annat så fick jag en låda full med ost och kex ! Jättegott !
Tyvärr så ställde jag inte in den i kylen på engång, så lukten var väl inte så jättehärlig när jag kom tillbaka till mitt rum sedan....
Ställde snabbt in den i kylskåpet sedan i tron att det skulle sluta lukta.
Varje gång någon arbetskollega öppnade kylskåpet tillkom ett : Men Guuuud vad det luktar !!!  *s*

På eftermiddagen när jag satt och pratade med min sambo i telefonen kommer min chef in med en jääättebukett och ser lite pillimarisk ut.
Attans!!! Någon hade skvallrat !! *s*
Det blev fika på säljgolvet med en jättetårta och lite sång. Kul men som sagt, jobbigt.
422971-8

På kvällen sedan hade jag planerat att jag , min familj och min närmsta vän och barn skulle äta och fika lite tillsammans.
422971-6
Helt plötsligt när vi står och skålar i skumpa ropar min grabb:

"Mamma ! Du måste bara komma hit och titta !! Jag har hittat en sida på internet där man kan ställa vilka frågor som helst till ett "orakel" och du får svar !! "

ja ja, tänkte jag och gick dit.
"Kolla! Vad ska jag fråga ? "
" Fråga vilken skostorlek jag har ", sa jag lite förstrött
Grabben knappade in och efter ett tag svarade han : " 37-38"
Hmmm, tänkte jag och klurade ut en ny fråga.
" Fråga vad vår hund heter" sa jag
Knapper knapper knapper
" Pixie" kom svaret.
Nu började jag bli lite nyfiken och även tycka att det verkade liiiite läskigt faktiskt.
De kommande två ( ! ) timmarna gick åt till att alla vuxna öste över frågor till kidsen.
" Vad heter min farmor " " Vad heter MC Klubben jag är med i "
" Vart ska vi på fredag "

Döm om våras förvåning när alla svar var korrekta !!
Nu började vi dock tycka att det var lite läskigt, och som vuxna alltid gör så började vi att annalysera hur detta kunde fungera.

Efter ett tag kunde inte kidsen hålla sig längre utan utbrister : " Lurade !!!! "

Det visade sig att det finns en förprogrammerad sida på internet där man med diverse trix kan manipulera frågorna.
Jag tänker inte gå in på detaljer om hur det fungerar, för det skulle nog ingen förstå iallafall, men grundlurade blev vi !
" Grattis mamma!!! Det är min present till dig ! "

Jag asgarvade och kramade om honom och sa att det var nog den bästa presenten jag fått någonsin plus att det är en present jag aldrig kommer att glömma!!

Ska nog försöka övertala grabben att bli skådespelare för talang det har han!
Han kunde hålla sig för skratt i timmar när han såg våra ansiktsuttryck, miner och reaktioner och det är helt otroligt tycker jag !

Resten av kvällen gick till matätande och tårta ätande och jag gick och lade mig med ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Lena

hm...det där gick jag också på....sönera hade mycket roligt åt mina miner allteftersom svaren kom

2008-01-30 @ 01:04:48
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0