Härlig helg!?

Halloj!

Nästan alla säger att helgen är till för att ta det lugnt och ladda batterierna för kommande vecka, men det gäller nog inte mig *s*
Jag försöker alltid att "komma i kapp " med allt hemma som jag inte hinner med hemma under veckan på helgen.
Denna helg startade med att mina älskade bonusbarn var hemma när jag kom från jobbet =)
Jag fick ringa och "jaga" hem min egen son dock.....
" Men jag ska bara" .... är ett väldigt återkommande uttryck hos min son.
Är det hos andra också som har en barn i 12 års åldern?

Fredagskvällen ägnades åt, för min del, att plocka undan julsaker ( lika roligt och skönt att plocka bort som fram ) och måla vår lilla toalett.
Min sambo målade första omgången iallafall medan jag körde andra omgången :-)
Min son och min bonus son satt som fastklistrade framför datorn och lattjade på PA medans min sambo och bonusdotter kollade på tv

Lördagen startade med att jag hittade två grabbar sovandes i soffan skavfötters med kläder på och tv:n visade barnprogram =)

Knallade in i köket som hade blivit "nerspytt" av vår älskade hund =(
422971-5
Att inte hundskrället fattar att man inte ska äta upp pinnarna !!!
Slängde en handduk över eländet och gick in till min sambo och talade om att hans ( ! ) hund hade mått dåligt =)
Lade mig ner i sängen igen och somnade om.
Vaknade till vid halv elva igen och fixade kaffe så att man kunde kvickna till.
Resten av dagen gick åt till att dammsuga, skura golv ( hunden har äntligen slutat löpa :-) ) tvätta mattor och laga mat.

På kvällen lyckades vi kolla på Die hard 4.0 utan några större avbrott innan vi gick till sängs.

Imorse gick jag upp tidigt för jag och min bonusdotter skulle till Plantagen och handla blommor.
Den syn som mötte mig var inte såååå rolig !
Hundskrället hade spytt igen ( på samma ställe som dagen innan PLUS på min nytvättade matta i köket ), mjölken stod framme efter en hungerattack av boysen, kläder och pennor låg på köksbordet efter en attack av boysen igårkväll att bli modedesigner ?????
Suck....
Hur många gånger ska man behöva tala om att det man plockar fram ställer man tillbaka ??????

Nåja, inget skulle få förstöra mitt blomshoppingshumör =)

Hoppade in i duschen och fixade frukost till mig "dotra "
Shoppade loss på Plantagen och var riktigt nöjd när jag åkte hemåt =)
När vi kom hem kom min sambos äldsta dotter med bebbe över och hälsade på.
Det är himla mysigt med bebbar !!! Man blir alldeles konstig så fort man är i närheten av dom !
Men det är ganska skönt att det är någon annans bebbe när dom börjar gråta eller pruttar ner sig =)
Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer .....

När mina bonusbarn hade åkt hem till sin mams skjutsade jag ner min son till en kompis som hade kalas.
Under den tiden njöt jag av tystnaden i huset !
Tog en kvällspromenad med sambo och hund och införskaffade lite frisk luft och motion !

Grabben kom hem vid 21 och då var det bye bye dator =(
Efter mycket om och men fick jag honom i säng läsandes sin historia läxa som han hade fått hem över helgen efter ett dåligt resultat av prov i fredags =(
Nu är det endast tv:n som är på och lugnet börjar komma i vårat hem.....

För att återkomma till min rubrik: Härlig helg?

ABSOLUT!
Jag har umgåtts med människor ( både stora och små ) som jag verkligen tycker om och bryr mig om, så jag kan gå och lägga mig ett varmt och fyllt hjärta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0